Geçtiğimiz aylarda YouTube, reklam siyaseti için şiddet tarifinde oyun içi şiddet içerikleri de dahil olmak üzere birtakım değişiklikler yaptı. Şirket, kimi YouTube kanalları tarafından reaksiyon gördüğü için şiddet tarifi konusunda geri adım atmak zorunda kaldı.
Belirli içerik tiplerini reklamverenler için daha uygun hale getirmek isteyen şirket, geçtiğimiz aylarda yeni yayın siyasetlerini içerik üreticiler ile paylaştı. YouTube’un reklamverenlere uygun içerik yönergelerinde yapılan bu değişiklik, platformun küfür ve şiddete yaklaşımında yeni bir periyodun başlamasını sağladı.
Bazı içerik üreticilerin eski görüntüleri, değişen kurallar nedeniyle para kazanmaya kapatıldı. Yapılan değişikliklere reaksiyon gösteren YouTuberlar, şirketin bu hususta geri adım atmasını sağladı.
Shift Delete’in haberine nazaran, husus hakkında açıklama yapan YouTube sözcüsü Michael Aciman, “Son haftalarda birçok içerik üretici, yaptığımız güncelleme ile ilgili geri bildirimde bulunuyor. Bu geri bildirimlerin bizler için değerli olduğunu belirtmek isterim. İçerik üreticilerin kaygılarını gidermek için politikalarımızda birtakım değişiklikler yapma sürecindeyiz. Politikalarımızı tekrar düzenlediğimizde içerik üreticiler ile bağlantıya geçeceğiz” sözlerine yer verdi.
Küfür siyasetinde da değişikliğe giden şirket, “lanet olsun” üzere sözlerin saygısız olarak nitelendirilmeyeceğini açıkladı. Bununla birlikte, öbür tüm hakaretlerin ve küfürlerin tıpkı biçimde değerlendirileceği duyuruldu. Bir öbür deyişle, YouTube görüntüsünde söylenecek tüm berbat kelamlar küfür olarak nitelendirilecek.
YouTube son güncelleme ile birlikte, görüntü başlığında ve görüntünün birinci 7 saniyesinde daima olarak küfür kullanıldığında reklam özelliğini kapatmaya başladı. İçerik üreticilerin reaksiyonunu çeken durum, şirket tarafından tekrar ele alınacak.