CIA dedikleri Özmenler AKP ile ortak çıktı

İktidarın Özmenler ile daha evvel seçimlerde dirsek temasına geçtiği bilinmesi bir yana Kılıçdaroğlu’nun bu açıklamasına ‘CIA ile işbirliği yapan şirkete Atatürk Havalimanı’nı peşkeş çekecek’ yorumları yapılmıştı.

Cumhuriyet müellifi Orhan Bursalı Özmen ailesinin şirketi SNC ile evvelki seçimler öncesi yapılan ve Kotil’in TUSAŞ’ın başına gelmesi ile bozulan mutabakatları gözler önüne serdi.

Bursalı yazısının ilerleyen kısımlarında ise bağların bunlarla da kalmadığını öbür bağlantıların de olduğuna dikkat çekerek “Başka işbirliği teşebbüsleri de var Özmen ile… Yani yandaşlara ve Bayraktarlara nazaran, devlet /Saray, AKP iktidarları “CIA şirketi” Özmenlerle öteden beri işbirliği içinde!” diye yazdı.

Bursalı dün de Kılıçdaroğlu, “Atatürk Havalimanı için uzay merkezi yapacağız, uzay ve havacılık alanında ABD’nin öncü şirketlerinden SNC’nin sahipleri Fatih ve Eren Özmen burada çalışacaklar” kelamlarının TEKNOFEST ile manşetlere yerleşen Bayraktar ailesinden gelen reaksiyonlara yer vermişti. Kılıçdaroğlu’nun açıklamasının Bayraktarları ayağa kaldırdığını belirten Bursalı, uzay ve havacılık bahislerini tek ailenin inhisarında olmadığını savunarak TAİ ‘yı Roketsan’ı örnek göstermişti. Bursalı İHA ve SİHA üzere araçları üreten çok sayıda şirketin bulunduğunu vurgulamıştı.

Orhan Bursalı’nın Özmenlerle ortak uçak üretimi muahedesini kim bozdu? yazısının tamamı:

Eren ve Fatih Özmen kusura bakmasın, şiddetle alındıklarının farkındayım bu tabirden, ancak bu utancı iktidarın elemanlarına havale ediyorum.

Dün Özmenlerin Ankara’da ODTÜ ve Hacettepe Teknokent’lerde 11 yıldır ESEN mühendislik şirketlerinin olduğunu yazmıştım. Sitelerinde devletle bir işbirliği vs. gözükmüyor.

Ama 2015’te seçimlere giderken AKP iktidarıyla Fatih Özmen ve şirketi ortasında bir muahede yapılıyor. Özmen TR-Jet diye bir iştirak şirketi kuruyor. Özmenler o sırada iflas etmiş Alman Dornier uçaklarını satın alıyor. Bu orta menzilli bir uçak. British Airways’a ilişkin bir uçağın İstanbul’a örnek olarak getirildiğini ve incelendiğini görüyoruz. (https://www.dailymotion.com/video/x4wbqla)

2015’te Ahmet Davutoğlu bu uçağın anonsunu yapıyor. Görüntüde, örnek uçak dolaşılıyor, tanıtılıyor ve o sırada Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan şöyle söylüyor: Sağ olsun Türkiye’ye güvendi geldi Fatih Beyefendi (Özmen) ve yatırım yapmak istiyor, işadamıyla çok düzgün bir ara alacağız 2023 yılında ulusal uçağımızı hizmete alacağız.

ÜRETİMDE TEİ, TUSAŞ, ASELSAN VB.

Aynı yıl haberlere bakalım: “Bölgesel 60-70 kişilik yolcu uçağı projesinde Savunma Sanayi İcra Komitesi (SSİK) tarafından ana yüklenici olarak STM Savunma Teknolojileri Mühendislik görevlendirildi. Uçağın geliştirilmesi için STM ile ABD’li Sierra Nevada Corporation (SNC) ortasında da mutabakat mutabakatı yapıldı.” (www.ntv.com.tr/turkiye/yerli-ucagin-maliyeti-1-5-milyar-dolar,ou3ddzwcdUOLpii5SFeu2w)

STM’nin o zamanki Genel Müdürü Davut Yılmaz diyor ki Reuters ajansına: 32 ve 70 kişilik yerli uçaklar için yaklaşık 1.5 milyar dolar yatırım yapılacak, 32 kişilik uçak için birinci test uçuşu 2017’de, seri üretimi için 10 adet 2019’da, 48 uçağın 2022’de üretilecek. Sonra: “Uçağın tüm fikri mülkiyeti ABD şirketi SNC ve Türkiye’ye ilişkin olacak, rastgele bir ihracat kısıtlaması yok. Uçağın üretimi için Türkiye’de bir şirket kurulacak.” (TR-Jet olarak kuruyor SNC).

Burada diğer bilgi de var: “Yerli yolcu uçağı projesi kapsamında 32 kişilik uçağın alt sistemlerinin üretimi savunma sanayi şirketlerinden STM önderliğinde, TAI, Aselsan, TEI, Havelsan, THY Teknik, Alp Havacılık, Kale Havacılık, TCI, TSI ve başka şirketler tarafından yapılacak. 32 kişilik jet motorlu TRJ-328’in suratı 750 kilometre, menzili 3720 kilometre olacak ve uçak 1400 metrelik kısa pistlerden kalkabilecek. Uçağın turboprop modeli ise 620 kilometre sürate ve 1850 kilometre menzile sahip olacak. Uçaklar ambulans, deniz karakol uçağı, askeri nakliye, istihbarat uçağı olarak da vazife alabilecek. Fikiri mülkiyet hakları satın alındı”…

Görüldüğü üzere tüm plan ve program yapılmış. Her ne kadar üretim tarihlerinde farklı görüşler olsa bile.

TEMEL KOTİL İLE İLGİ VAR MI?

Hemen yanında, 1 yıl sonra TUSAŞ (Türk Havacılık ve Uzay Sanayi) Genel Müdürlüğü’ne atanacak olan o zamanki THY Müdürü Temel Kotil var.

Fakat ne olduğunu tam anlamadan mutabakat Fatih Özmen’in kucağında kalıyor. Mutabakat bozuluyor.

Medyaya yansıyan ise komik bir münasebet: AKP hükümeti uçağın yüzde 70’inin yerli olmasını istemiş güya… Fatih Özmen de bunun birinci üretim kademelerinde olanaksız olduğunu ancak vakitle yüzde 50 yerliliğin yakalanacağını söylemiş. Togg arabasının bile (Araba yahu!) yüzde 50 yerlilikle üretildiğini anımsarsak o vakit üretilecek uçak için bu türlü olmayacak yerlilik oranı dayatılmasının yalnızca mazeret olduğunu görürüz.

Gerçekte ne olduğunu bilmiyoruz. Bir sav var lakin burada seslendirmeyeceğim şimdilik.

Acaba Kotil’in TUSAŞ’ın başına getirilmesiyle muahedenin bozulması ortasında bir irtibat var mı?

Başka işbirliği teşebbüsleri de var Özmen ile… Yani yandaşlara ve Bayraktarlara nazaran, devlet /Saray, AKP iktidarları “CIA şirketi” Özmenlerle öteden beri işbirliği içinde!

Kılıçdaroğlu, Atatürk Havalimanı ile ilgili projesini, Fatih Özmen ve şirketi SNC’yi açıklayınca birden “vay CIA ile işbirliği yapan şirkete Atatürk Havalimanı’nı peşkeş çekeceksin ha, burada yerli ve ulusal Teknofest, Bayraktar dururken…” ataklarının art planını deşmeyi sürdüreceğiz

Bursalı’nın dünkü ‘Casuslar’ Ankara’da ODTÜ ve Hacettepe’de faaliyette(!) başlıklı yazısı:

Kılıçdaroğlu, “Atatürk Havalimanı için uzay merkezi yapacağız, uzay ve havacılık alanında ABD’nin öncü şirketlerinden SNC’nin sahipleri Fatih ve Eren Özmen burada çalışacaklar, araştırmalarını sürdürecekler” deyince, yılda bir kere Atatürk Havalimanı’na Teknofest düzenleyen, başarılı işler yapan Bayraktar’ın sahipleri ayağa kalktı, vay Türkiye’ye değil Amerikalılara güveniyorsunuz gibisi açıklamalarla ortalığı velveleye verdi. Güya Türkiye dahil dünyada onbinlerce şirketin çalıştığı uzay ve havacılık konusu kendi tekellerindeymiş üzere. Türkiye’de TAİ var, dahası Roketsan vb. var… Ayrıyeten İHA ve SİHA gibisi insansız hava aracı üreten çok sayıda şirketlerimiz var!

Onların sesini bastırıyorlar, ne de olsa Saray’a endeksliler. O denli ki sonbaharda yaptıkları Teknofest’i Saray’ın seçim propagandası çerçevesinde birden Nisan ayına aldılar.

Atatürk Havalimanı için resmen “burası bizim” demedikleri kaldı.

Havaalanının darmadağın edilmesine, basket alanları ile doldurulmasına, pistlerinin yok edilmesine (kendi uçakları için birini korudular) zerre sesleri çıkmayan Bayraktar’ın sahiplerinin ülke ve gelecek bu projeye de dayanak vereceklerine, akına geçmelerine şaşırdım…

Arkasından Sarayın gazeteleri, trolleri, AKP/FETÖ kumpasında içeri atılan daha sonra AKP’ye sığınan muharriri ve öbürleri bu şirketin CİA’ya çalıştığı üzere bir zırvalığı göklere çıkardı. SNC, CİA şirketi oldu! İktidar ve adamlarına yakışan rezillik batağı!

ODTÜ ve Hacettepe’deler

Söyleyeyim, bu “CİA bağlantılı” şirket, 11 yıldır ODTÜ ve Hacettepe teknokentlerde, yüksek teknoloji eserleri üretiyor!

Özmenler, ülke ile daima bağlı oldu. Özmenler şimdi Türkiye’de AKP ile birlikte 2015’te uçak üretimi için mutabakat yapmadan evvel, 2012’de Havacılık ve Havacılık Komponenti İmalatı için ESEN’i kurdular, bakın:

“ESEN, havacılık, uzay ve savunma endüstrisinde süratli ve yenilikçi tahliller oluşturan mühendislik firması. ABD merkezli Sierra Nevada Corporation’ın iştirakinde 2012’de kuruldu. ODTU Teknokent yerleşkesinde 2500 m2 alana yayılmış ofis ve laboratuvarlarında ticarî ve ARGE faaliyetlerini sürdürmekte, yer ve hava platformu yazılımları, gimbal ve kamera sistemi, lokal geliştirilmiş Geniş Alan Gözetleme Sistemi (WAAS) bilhassa görüntüleme sistemleri alanında yeni küçük uydu platformlarının ve uydu alt sistemlerinin tasarımı… Anahtar teslim tahliller olarak Havadan, Karadan ve Denizden Elektronik Savaş/Sinyal İstihbaratı (EW/ SIGINT) kabiliyetlerini sunar… vb”

201 yüksek nitelikli çalışanı var Ankara’da! Fatih Özmen hatta şirketi ziyarete geldi!

2015’te AKP seçim yatırımı olarak uçaklar üreteceğiz diye Özmenlerin şirketiyle bir ön mutabakat yaptı. Alman Dornier uçaklarının üretimi gündemdeydi. Yerli oranı yüzde 70 olacak diye tutturunca AKP, iş yattı. Özmenler çok ciddiydi, Türkiye’de bu hedefle bir şirket bile kurdular… Art planda iktidar içinde neler oldu da vazgeçtiler bilmiyoruz, lakin öğreniriz.

Dünyada 35 bölgede işleri var

Özmenlerin ABD’deki şirketi bilhassa de havacılıkta yüksek teknoloji üreten, NASA ile işbirliği yapan, süratle yükselen mükafatlar alan bir şirket.

Aktarıyorum: “Özmen, Sierra Nevada Corporation’da 1981’de mühendislik stajyeri olarak başladı; çok sayıda sistemin geliştirilmesine yardımcı oldu, değerli programlar yönetti. 1994’te de şirketi satın aldılar. Ayrıyeten şirkete 19 stratejik şirket daha aldılar, 3.000’den fazla işçiden oluşan bir iş gücü ile 19 ABD eyaleti, İngiltere, Almanya ve Türkiye dahil 34 bölgede faaliyet sürdürüyor. Fatih Özmen, 2018’de ABD Lider Yardımcısı Mike Pence başkanlığında kurulan Ulusal Uzay Kurulu Kullanıcılar İstişare Grubu’nun bir üyesi oldu.”

Yılın havacılık teşebbüsçüsü, yaşayan havacılık efsanesi, en tesirli 10 Türk Amerikalı vb üzere mükafatları var.

Şirket, uzay sistemleri, ticari yörünge nakliyatı, mikro uydular, güç, tele-tıp ve nanoteknoloji üzere pek çok alanda da çalışıyor.

Ülkeye yüksek teknoloji üretimleri gelince, ülkede büyük bir sinerji yaratır. Bayraktar’lar da bundan yararlanır.

Ülkeyi Saray siyasetinin dar ve dışlayıcı kalıpları içine hapsetmek, başarılı bir şirketin akıllı bir işi asla olamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir