İtalya‘nın turizm dalı, Çinli turistlerin 1 Mayıs tatili kapsamında ülkeye tekrar gelmesini memnuniyetle karşıladı.
SES 1 (İngilizce): VIOLANTE AVOGADRO, Illycaffe Baş Bağlantı Müdürü:
“Çinli turistler geri döndüğü için çok memnunuz. Tabi elbet neredeyse son üç yıldır onları özlemiştik. Çinlilerin buraya geri dönmesini umuyoruz. Çinlilerin İtalya‘ya ve tüm Avrupa’ya tekrar gelmesinden ötürü çok mutluyuz. Bizim üzere herkesin çok keyifli olduğuna inanıyorum.”
Küresel turizm kesimi, Çin’in bu yılın başlarında seyahat kısıtlamalarını gevşetmesi ve ortalarında İtalya‘nın da bulunduğu 60 kadar turizm noktasına yönelik küme çeşitlerini yine başlatmasıyla bir toparlanma kaydetti.
29 Nisan’da başlayan 5 günlük 1 Mayıs tatili, artan talebe daha fazla ivme kazandırıyor.
Çinli seyahat acentesi Trip.com Group’un tatilden çabucak evvel yayımladığı datalar, tatil için Çin ana karasından yurt dışına yapılan seyahat rezervasyonlarının bir evvelki yılın birebir devrine nazaran 18 kat arttığını gösterdi.
SES 2 (İngilizce): CRISTIANO VAROTTI, İtalyan Ulusal Turizm Konseyi’nin (ENIT) Çin’deki Baş Temsilcisi:
“Son birkaç yıldır, temelde bu ana hazırlanmak için çok sıkı çalışıyorduk. Çin dijital ekosistemine ve toplumsal medya platformlarına çok fazla vakit ayırarak ve kaynak yatırımı yaparak İtalya‘yı tüm kıymetli toplumsal medya mecralarında tanıtacak içerikler ürettik ve bu doğrultuda çevrimiçi seyahat acenteleri ile de işbirliği yaptık. Daha sonra, işletmeler ile bir ortada çalışmaya başlayarak Çinli seyahat acentelerini daha düzgün eser geliştirmeleri ve kataloglarında yeni İtalyan turizm rotalarını tanıtmaları için destekledik.”
SES 3 (İngilizce): STEFANIA LAZZARONI, Altagamma Genel Müdürü:
“Yurt dışından gelen turistler, global lüks pazarı ve bilhassa de İtalya için her vakit çok değerli oldu. Bunu yalnızca tek bir göstergeyle açıklamak mümkün, İtalya’daki lüks alışverişlerin yüzde 60’ı, Avrupa’daki lüks alışverişlerin ise yüzde 50’si yurt dışından gelen turistler tarafından yapılıyor. Bu da üst seviye turizmin markalarımız için ne kadar değerli olduğunu gösteriyor.”
İtalya’daki yiyecek içecek bölümünün de turizm sanayisindeki toparlanmadan yarar görmesi bekleniyor.
SES 4 (İtalyanca): CHRISTOPHER, Floransa’daki La Prosciutteria’nın Bölge Müdürü:
“Bu nedenle tüm Çinli turistleri, tüm Çinlileri buraya gelip yepyeni jambon, yıllanmış ya da terbiye edilmiş pecorino peyniri üzere ikonik Floransa eserlerini, hatta Chianina bifteği üzere özel yiyecekleri denemeye davet ediyorum. Ayrıyeten buraya gelip ince dilimlenmiş et salamurasını dürüm yapabilir yahut kusursuz sığır eti tartarını bıçakla kesebilirsiniz.”
Xinhua Haber Ajansı muhabirleri Roma’dan bildiriyor.(XHTV)